Ruska pletenica


Recept za ovaj fini kolač sa grožđicama, orašastim plodovima i aromom cimeta pronašla sam u staroj knjizi recepata "Kolači vaš ponos" - Dr. Oetker i Podravka - izabrani recepti.

Sastojci za tijesto:
  • 400 g brašna
  • 200 g svježeg sira
  • 3 velike žlice mlijeka
  • 1 jaje
  • 1 bjelanjak 
  • 1/2 žumanjka 
  • 1/8 l ulja
  • 80 g šećera
  • 1 vrećica i 2 male žlice praška za pecivo
Nadjev:
  • 100 g mljevenih oraha, badema ili lješnjaka (po želji)
  • 200 g grožđica
  • 50 g šećera
  • 1 vrećica vanilin šećera
  • 1 mala žlica cimeta
  • 50 g omekšalog maslaca (margarina)
Za premazivanje:  
  • 1 žumanjak
  • malo mlijeka  
Priprema:

Svježi sir pomiješajte postepeno sa mlijekom , bjelanjkom, 1/2 žumanjka, uljem, 1 cijelim jajem i šećerom. 2/3 brašna pomiješajte sa praškom za pecivo i dodajte postepeno u priređenu masu. Mijesite tijesto dok ne bude glatko. Ako se tijesto lijepi dodajte malo brašna. (Tijesto je bolje zamijesiti malo čvršće, jer ako je premekano biće ga teško preplitati, ali i prenijeti u lim za pečenje. Ja sam stavila 2/3 brašna i dodavala još koliko je trebalo.)
Za nadjev pomiješajte orahe, lješnjake ili bademe sa grožđicama, šećerom, vanilin šećerom i cimetom. 
Tijesto razvaljajte tako da bude za 10 cm duže od lima, premažite ga rastopljenim maslacem i priređenim nadjevom. Savijte ga s duže strane. Prerežite ga po dužini na dva dijela i prepletite tako da je prerezana strana okrenuta uvijek prema gore. Prepleteni kolač premažite mješavinom žumanjka i mlijeka. 
Pecite ga u namaštenom limu u štednjaku na višoj temperaturi 45-50 minuta, a u električnom štednjaku na temperaturi od 200 do 220 stepeni 40-45 minuta.   
Kolač sam pekla u kalupu 30x10cm. Moja pletenica je kraća i deblja jer sam je stavila u kalup navedene veličine, a može se napraviti malo duža i peći u većem plehu, kako bi se bolje isticali isprepleteni dijelovi. 

 




Primjedbe